Kako pobediti osećanje tuge, očaja, depresije?

Kako pobediti osećanje tuge, očaja, depresije?

Dijagnoza hronične bolesti poput artritisa može izazvati mnoge emocije: nevericu, šok, ljutnju i tugu. Nakon postavljanja dijagnoze bolesti shvatate da će vaš život biti drugačiji od onoga što ste planirali. To će izazvati reakciju tuge. Tuga može biti izraženija ako morate da odustanete od voljenog sporta ili hobija, ili vam je propisana agresivnija terapija, ili morate da pređete da radite neki drugi posao. Način na koji reagujete na gubitke s kojima se susrećete tokom svoje bolesti je individualan.


Moguće reakcije na izazove života sa artritisom uključuju:

Fizičke reakcije: hiper-svesnost vašeg tela, glavobolje, promene apetita, problemi sa spavanjem, nedostatak energije.

Kognitivne reakcije: nejasno razmišljanje, nedostatak pažnje, preterana briga

Bihejvioralne reakcije: preskakanje aktivnosti, izbegavanje prijatelja, nemogućnost mirnog sedenja

Emocionalne reakcije: ljutnja, krivica, ukočenost, apatija, anksioznost, tuga, očaj, poricanje, depresija, prihvatanje.

Neki ljudi koji imaju hroničnu bolest poput reumatskih problema stalno su tužni. U psihologiji, ovo može biti poznato kao komplikovana tuga ili hronična tuga, a sve zbog straha od bola ili invaliditeta. Ne postoji ispravan ili pogrešan način da se pobedi tuga, iako neke misli i ponašanja mogu biti od veće pomoći nego neke druge.

Neke pozitivne ideje suočavanja uključuju da:

  • Dozvolite sebi da osetite šta god osećate.
  • Suočite se sa dijagnozom i životom sa artritisom.
  • Izradite akcioni plan – počnite sa pisanjem pitanja za svog doktora.
  • Kontrolišite šta možete – jedite zdravu hranu, vežbajte, uzimajte propisane lekove.
  • Smanjite stres – pokušajte sa meditacijom ili jogom, izbegavajte ljude koji vas nerviraju.
  • Potražite podršku od porodice i prijatelja.
  • Budite strpljivi sa sobom – očekuju se usponi I padovi. – prihvatite osobu kakva ste danas.
  • Potražite savete ako mere samopomoći ne pomažu. Ponekad možete prihvatiti svoju bolest kao deo svog života. U drugim slučajevima, ne možete. Sve je to deo procesa. Možda ste trenutno depresivni i ne toliko srećni koliko želite da budete, ali ako ste odlučni i ako ne odustajete lako, možete promeniti svaku stvar koja vam se ne sviđa. Budite, svaki dan, istrajni i fokusirajte se na male i pozitivne promene. Budite odlučni i radite na tome, iz vašeg srca. Ako ste bili u stanju da volite osobu kakva ste bili, moći ćete da zavolite osobu kakva ste danas.